مطالب سنگ شناسی

جدید ترین مطالب درباره سنگ فیروزه ، سنگ یاقوت ، سنگ اوپال ، سنگ عقیق ، سنگ زمرد و دیگر سنگ ها

مطالب سنگ شناسی

جدید ترین مطالب درباره سنگ فیروزه ، سنگ یاقوت ، سنگ اوپال ، سنگ عقیق ، سنگ زمرد و دیگر سنگ ها

خرید نگین عقیق شجر انگشتر نقره مردانه دست ساز سنگ عقیق شجر

برای خرید نگین انگشتر به سایت معتبر زرسی مراجعه کنید

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

انگشتر عقیق

ثواب انگشتر مردانه عقیق

ثواب استفاده از انگشتر مردانه عقیق در صورتی که حلقه آن طلا نباشد برای مردان جایز و به حسب روایاتی که داریم ثواب نیز دارد و باعث زیاد شدن ثواب و فضیلت نماز هم می شود و از باب نمونه از امام صادق(ع) نقل شده که هیچ دستی که برای دعا به سوی خدا بالا می رود محبوب تر از دستی که در آن انگشتر عقیق باشد نیست. در روایتی از قول حضرت فاطمه زهرا(ع) از پیامبر خدا(ع) آمده: کسى که انگشتر مردانه عقیق به دست کند، همیشه خیر می بیند. عَنْ فاطِمَهَ الزَّهْراءِ(علیها السلام) قالَتْ: قالَ رَسُولُ اللّهِ(صلى الله علیه وآله وسلم): مَنْ تَخَتَّمَ بِالْعَقیقِ لَمْ یَزَلْ یَرى خَیْر ناگفته نماند علاوه بر انسان موجودات دیگر نیز تسبیح گوی خداوند هستند چنان که در قرآن مجید می خوانیم «و ان من شیء الا یسبح بحمده» در این میان برخی موجودات قابلیت تسبیح بیشتری دارند. از آن جمله سنگ های عقیق و فیروزه به همین جهت همراه داشتن آنها در حقیقت همراهی ذکرگوی همیشگی با ماست و ثوابی نصیب ما می شود. مطابق حدیث امام رضا علیه السلام عقیق اولین کوهی بود که به توحید خداوند و نبوت پیامبر اسلام و وصایت علی علیه السلام اقرار کرده است. استحباب نگین عقیق در انگشتر, هنگام قنوت نماز در این است که وقتی انسان دستان خود را برای عرض حاجت در پیشگاه خداوند منان بر می دارد, خداوند جاحت او را روا خواهد کرد. مطابق حدیث امام صادق علیه السلام هیچ کف دستی محبوبتر در نزد خداوند از کف دستی که بسوی خداوند بلند نشده است در حالیکه مزین به انگشتر عقیق است, نمی باشد و نیز داشتن انگشتر مردانه عقیق موجب برآورده شدن حاجت می گردد بر اساس روایتی از رسول خدا نقل شده است: من تختم بالعقیق قضیت حوائجه وسائل الشیعه, ابواب احکام الملابس بنابراین داشتن انگشتر مردانه عقیق و نیز فیروزه, یاقوت, زمرد است مستحب است و سند آن روایات زیادی از ائمه معصومین(ع) است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۸ ، ۱۹:۰۰
new stone

انگشتر یاقوت

انگشتر یاقوت مردانه

یاقوت یکی از با ارزش ترین سنگ های جواهر رنگی است، در واقع یاقوت های بزرگ قیمت های بالایی معادل الماس های هم اندازه خود دارند.

انگشتر یاقوت مردانه قرن هاست که گرانبهاست و علتش نیز سختی 9Mohs همراه با رنگ قرمز فوق العاده و درخشش شیشه ای آن است.

یاقوت گونه ای از کوراندوم است که رنگ قرمزش را از کرومیوم می گیرد.

کوراندومی که در هر رنگی غیر از قرمز باشد در دسته یاقوت کبود قرار می گیرد.

در خالص ترین شکلش، کوراندوم کاملا بی رنگ است.

کلمه کوراندوم از واژه Kurundam زبان تاملی به معنی یاقوت قرمز گرفته شده است.

در زبان سانسکریت هند باستان، یاقوت را ratnaraj به معنی پادشاه سنگ های گرانبها می نامند.

 

متون سانسکریت قدیمی، کتاب انجیل و سایر نوشته های تاریخی یاقوت و انگشتر یاقوت مردانه را جواهری ارزشمند می دانند که نشانگر غنای تاریخی و ارزش سنگ های یاقوتی است.

هندوهای باستان باور داشتند که وقتی یاقوت به کریشنا پیشکشش شود، او به عنوان امپراتور مجددا متولد خواهد شد.

به اعتقاد جنگجویان برمه انگشتر یاقوت مردانه آنها را شکست ناپذیر می کردند و بدین منظور یاقوت را زیر پوست شان قرار می دادند.

این سنگ در درجه اول در دوره ویکتوریا و ادوارد مورد استفاده قرار گرفت که در آن نقوش صمیمی ترین یادگاری ها و نشانه ها از جمله نقش های دو قلب که در آن دیده می شود، نماد عشق و صمیمیت است.

سالهاست که از یاقوت در قالب انواع جواهرات از جمله انگشتر یاقوت مردانه و انگشتر یاقوت زنانه استفاده می کنند.

شما هموطنان عزیز می توانید برای خرید انگشتر یاقوت مردانه به سایت زرسی مراجعه فرمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۸ ، ۲۱:۵۸
new stone

مراحل ساخت انگشتر

چگونگی ساخت انگشتر نقره مردانه دست ساز

روش سنتی ساخت انگشتر نقره مردانه دست ساز هنوز در کارگاه‌ها مرسوم است و بر خلاف روش‌های ماشینی، هم نیروی کار و هم زمان بیشتری می‌خواهد.در این مطلب می خواهیم شما را با روش ساختن انگشتر نقره دست ساز آشنا کنیم تا تفاوت میان انگشتر دست ساز و انگشتر ماشینی را تشخیص دهید.

پس در ادامه با ما همراه باشید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۸ ، ۱۱:۵۸
new stone

نگین فیروزه

از کجا نگین اصل خریداری کنیم؟

یکی از معضلات اساسی جامعه ما فروش نگین های تقلبی به مردم می باشد مخصوصا فروشگاهایی که به صورت آنلاین شروع به فروش نگین اصل یا تقلبی می کنند.برای جلوگیری از پیشامد اینگونه اتفاقات می بایست به معتبر بودن فروشگاه ها آگاهی یابید.به عنوان مثال فروشنده ای ممکن است نگین تقلبی را به جای نگین اصل به شما بفروشد و شاید شما هم نسبت به اصل یا تقلبی بودن آن آگاهی لازم را نداشته باشید.سایت زرسی بزرگترین ویترین آنلاین طلا و جواهر مدتی است که با فراهم کردن مقادیر بی شماری از نگین های اصل از سراسر کشور سعی در جلب رضایت مشتری دارد و در همین راستا با فروش نگین اصل به مشتریان توانسته است اعتبار زیادی در میان رقیبان و مشترین خود کسب کرده است.

سایت زرسی دارای نگین های اصلی همچون فیروزه،عقیق،زمرد،عقیق شجر،لابرادوریت،زبرجد،مالاکیت و ... دارد و از این جهت در میان فروشگاه اینترنتی در زمینه فروش نگین اصل بسیار شهرت دارد.

سایت زرسی همچنین دارای نماد های الکترونیکی می باشد و از این نظر مشتریان محترم با نهایت اعتماد می توانند نسبت به خرید نگین اصل و انگشتر و دیگر زیورآلات اقدام نمایند.

شما هموطنان عزیز می توانید برای خرید نگین به سایت زرسی در قسمت محصولات و قسمت نگین مراجعه فرمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۸ ، ۲۰:۰۸
new stone

انگشتر فیروزه

راهنمای نگهداری از انگشتر فیروزه 

تمام انگشتر های فیروزه  فارغ از جنس و کیفیت آنها، نیاز به مراقب اصولی دارند.

خرید انگشتر فیروزه مردانه مهمترین خطری که فیروزه را تهدید می کند ایجاد خراش روی سنگ فیروزه و نفوذ مواد اسیدی و قلیایی به این سنگ می باشد. سنگ فیروزره هر چه قدر خوش رنگ و گران قیمت باشد باز هم باید تحت شرایط خاصی نگهداری شود. تا دچار آسیب نشود. در زمان استفاده باید مراقب بود تا این سنگ زیبا در معرض مواد قلیایی و اسیدی غلیظ قرار نگیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۸ ، ۱۸:۴۷
new stone

سنگ فیروزه

قیمت نگین انگشتر چگونه محاسبه می شود؟

سوالی که اغلب ذهن مردم را درگیر خود کرده است همین موضوع است که نگینی که بر روی رکاب انگشتر سوار می شود قیمتش چقدر خواهد بود؟ برای اطلاع از قیمت نگین انگشتر باید به دو نکته کاربردی توجه کرد:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آبان ۹۸ ، ۲۰:۱۴
new stone