مطالب سنگ شناسی

جدید ترین مطالب درباره سنگ فیروزه ، سنگ یاقوت ، سنگ اوپال ، سنگ عقیق ، سنگ زمرد و دیگر سنگ ها

مطالب سنگ شناسی

جدید ترین مطالب درباره سنگ فیروزه ، سنگ یاقوت ، سنگ اوپال ، سنگ عقیق ، سنگ زمرد و دیگر سنگ ها

خرید نگین عقیق شجر انگشتر نقره مردانه دست ساز سنگ عقیق شجر

برای خرید نگین انگشتر به سایت معتبر زرسی مراجعه کنید

نحوه تشخیص انگشتر نقره مردانه دست ساز

چهارشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۸، ۰۸:۰۱ ب.ظ

انگشتر فیروزه

همه ما می دانیم یکی ازتفاوتهای انگشتر نقره مردانه دست ساز و ماشینی قیمت آن میباشد ُ حالا بپردازیم به ترفندها :

قیمت انگشترهای ماشینی به شرطی که سنگ خوبی داشته باشند از ۵۰۰ هزار تومان بیشتر نمی شود اما انگشتر نقره دست ساز به واسطه هنر بکار رفته حین کار و سنگ مناسب تا چندین میلیون هم قیمت گذاری میشود .

تشخیص انگشتر نقره دست ساز و ماشینی

 

۱ : چون انگشتر نقره دست ساز گرانتر است بنابراین حتما کار بیشتری بر روی آن انجام شده و ظاهر بهتری دارد . انگشتر نقره دست ساز معمولا جلای فلزی دارند چون جلا داده شده و پولیش شده اند (۶ تا ۱۸ هزار تومان) . البته رکاب های ماشینی که می خرند و در فروشگاهم عرضه می کنند نیز جلا داده شده اند و ظاهر آنها مرتب است ولی معمولا این کار را نمی کنند چون قیمت انگشتر ۶ تا ۱۸ هزار تومان بالا می رود .

۲ : در هنگام ساخت انگشتر نقره مردانه دست ساز ، رکاب تحت اختیار انگشترساز است و بر کل آن کنترل دارد . اگر در هنگام ساخت خرابکاری شود، انگشترساز بلافاصله آن را برطرف می کند اما در هنگام تولید ماشینی و ریخته گری، کنترل کردن مسیر جاری شدن نقره مذاب در اختیار ریخته گر نیست . اگر ریخته گری به آهستگی انجام شود ممکن است در جایی نقره منجمد شود و مسیر حرکت بقیه مذاب را ببندد . اگر خیلی سریع ریخته شود، بعد از سرد شدن (و کاهش حجم) ممکن است مک یا حفره گازی داخل رکاب باقی بماند . به طور ویژه به لبه های تیز توجه کنید . در انگشترهای ماشینی، لبه ها معمولا مقداری پلیسه دارند . نیاز به ذره بین هم نیست ! با چشم دیده می شود . کارهای ماشین به لحاظ تکنولوژی بالا ساخت تایلند می باشد که البته متاسفانه فروشگاه مجازی غیرمعتبر مخصوصا فروشگاه تلگرامی و اینستاگرامی بدون نماد اعتماد الکترونیکی نقره چینی ماشینی را بجای نقره تایلندی ماشینی میفروشند و بعضی ها هم گول قیمت پایین را می خورند .

 

۳ : به عیار نقره توجه کنید . معمولا عیار نقره در انگشترهای ماشینی پایین است . عیار ۸۴ قطعا ماشینی است البته در قدیم ! الان اغلب انگشترهای ماشینی دارای عیار ۹۰ است . عیار ۹۲۵ معمولا دستی است ولی انگشترهای ماشینی ۹۲۵ هم دیده شده که البته جدیدا خیلی رایج شده است . عیار ۹۵ قطعا دست ساز است البته ۹۲۵ رایج تر می باشد . عدد عیار نقره معمولا در زیر رکاب یا داخل رکاب (با سنبه) درج می شود .

 

۴ : این نکته را یک انگشترساز معتمد به من نشان داد که تعداد زیادی از انگشترهای شخصی ام را از او خریده ام .

داخل انگشتر و زیر نگین را بازرسی کنید . در انگشتر نقره دست ساز معمولا زیر نگین و داخل رکاب بسیار تمیز است زیرا انگشتر را مانند ساعت پهن شده از ریخته گر تحویل می گیرند . در آن زمان می توانند داخل دهانه انگشتر و زیر نگین را جلا بدهند، پولیش بزنند و طراحی کنند . سپس انگشتر را خم می کنند، به سایز معینی در آورده و جوش می دهند . در انگشترهای ماشینی چنین عملیاتی امکانپذیر نیست . از یک طرف به دلیل قیمت پایین آن تمیز کردن داخل رکاب توجیه اقتصادی ندارد . از طرف دیگر دسترسی به زیر نگین وجود ندارد و نمی توان آن را سنباده زد یا با نمد براق کرد .

 انگشتر

بنابراین اگر نتوانستید از ظاهر انگشتر تشخیص بدهید (و کار ریخته گر بسیار تمیز و خوب بود) زیر نگین را نگاه کنید؛ جایی که در دسترس نیست و در انگشترهای ماشینی معمولا سیاه و بد منظره است .

 

البته این نکته را تاکید کنم که در ۹۹% موارد نیاز به بازرسی داخل رکاب و زیر نگین نیست چون سطح زبر و دون دون روی رکاب و نیز پلیسه های ریخته گری خودشان فریاد می زنند . البته یک بار هم فروشنده دو رکاب به من نشان داد و تاکید کرد که ماشینی هستند ولی غیر قابل تشخیص با رکاب دستی هستند که بعد از بازرسی دقیق متوجه شدم حق با اوست (عکس زیر) . طرح های ساده را معمولا به صورت ماشینی تولید می کنند . توجه کنید این رکاب های اشکی اغلب ماشینی هستند .

 

شما هموطنان عزیز می توانید برای مشاهده و خرید نگین فیروزه به سایت زرسی مراجعه فرمایید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی