مطالب سنگ شناسی

جدید ترین مطالب درباره سنگ فیروزه ، سنگ یاقوت ، سنگ اوپال ، سنگ عقیق ، سنگ زمرد و دیگر سنگ ها

مطالب سنگ شناسی

جدید ترین مطالب درباره سنگ فیروزه ، سنگ یاقوت ، سنگ اوپال ، سنگ عقیق ، سنگ زمرد و دیگر سنگ ها

خرید نگین عقیق شجر انگشتر نقره مردانه دست ساز سنگ عقیق شجر

برای خرید نگین انگشتر به سایت معتبر زرسی مراجعه کنید

نحوه شناسایی انگشتر نقره دست ساز

شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۸، ۰۲:۴۰ ق.ظ

نکات مهم در تشخیص انگشتر نقره دست ساز

در این نوشته بر آن شدیم تا شما را با چند نکته ی کاربردی و مهم در شناسایی انگشتر نقره دست ساز آشنا سازیم. با توجه به افزایش روزافزون قیمت طلا این فلز کم نظیر و بسیار زیبا، تمایل برای استفاده از زیورآلاتی که از فلز نقره ساخته شده باشند و انگشتر نقره دست ساز رو به ازدیاد گذاشته است. در این میان یک نکته بسیار حائز اهمیت می باشد و آن نحوه ی شناسایی زیورآلاتی است که از جنس مرغوب و با کیفیت ساخته شده باشند. یکی از این زیورآلات که دارای محبوبیت همگانی است و بسیار هم مورد استفاده قرار می گیرد انگشتر است. برای اینکه بتوانیم یک انگشتر نقره دست ساز با کیفیت را خریداری نمائیم بهتر است به این نکات که در این نوشته ارائه شده توجه کنیم.

فلزات بکار رفته در ساخت رکاب نگین انگشتر نقره دست ساز

رکاب نگین یا جایی که نگین بر روی آن سوار می شود را می توان از فلزات متفاوتی ساخت. در این بخش اشاره ی کوتاه به این فلزات که در ساخت رکاب نگین نقش داشته و دارند می نمائیم.

انگشتر نقره

آهن

همان طور که می دانید آهن از ویژگی زنگ زدگی برخوردار است. بدین معنی که به مرور زمان که آهن در معرض تماس با آب یا حتی عرق دست قرار می گیرد شروع به زنگ زدگی می نماید و از این جهت در ساخت زیورآلات به ویژه انگشتر نقره دست ساز مورد استقبال همگانی قرار نگرفته است.

طلا

طلا این فلز گرانبها و کمیاب بر خلاف آهن هر بار که با آب تماس پیدا می کند جلا یافته و درخشندگی بیشتری پیدا می کند به همین دلیل مورد استقبال بالایی هم قرار گرفته است. امّا همان طور که گفته شد این فلز کمیاب بوده و همچنین برای خرید آن نیاز دارید که هزینه ی بالایی صرف نمائید. برای اینکه امکان خرید برای همگان فراهم شود زرگرها طلا را در عیارهای 17، 18 و 24 ارائه می نمایند.

پلاتین

پلاتین که به طلای سفید نیز مشهور است از استقبال همگانی نسبتأ بالایی برخوردار است. امّا مانند طلا کمیاب بوده و هزینه ی بالایی نیز دارد. بیشتر در مراسم خرید عروسی و جشن ها کاربرد دارد.

و امّا فلز محبوب نقره

فلز نقره نیز مانند طلا به نسبت آلیاژی که به آن افزوده می شود دارای عیارهای گوناگونی است. با اینکه فلز نقره نسبت به طلا و پلاتین دارای هزینه ی پائین تری است امّا به دلیل اینکه ضد زنگ است و کمیاب نیست بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد.

شناسایی انگشتر نقره دست ساز از انگشتر ماشینی

تفاوت در ارزش

همان طوری که می دانید در ساخت انگشتر نقره دست ساز کار بیشتری انجام می گیرد. همین امر باعث می شود تا انگشتر نقره دست ساز ظاهر بهتر و شکیل تری داشته باشد. از جمله کارهای صورت گرفته بر روی انگشتر نقره دست ساز جلا دادن و انجام پولیش بر روی آن است. با این کار بدون شک بر ارزش انگشتر نقره دست ساز نیز افزوده می شود و می توان آن را تا چندین میلیون هم ارزش گذاری کرد.

تسلط بر ساخت رکاب در انگشتر نقره دست ساز

برای ساختن انگشتر نقره دست ساز ، سازنده تسلط کافی و کامل بر ساخت رکاب دارد. برای مثال اگر در حین کار ساختن رکاب مشکلی پیش آید سازنده می تواند فورأ آن را برطرف نماید. امّا برای ساخت انگشتر ماشینی اگر در حین مرحله ی ریخته گری مشکلی ایجاد شود دیگر جبران پذیر نیست. برای مثال اگر کار ریخته گری با سرعت لازم انجام نپذیرد (سرعت پایین)، ممکن است در مسیر جاری شدن نقره ی مذاب، نقره منجمد شده و مسیر حرکت باقی نقره ی مذاب را مسدود نماید یا اگر این کار (ریخته گری) با سرعت بالا انجام پذیرد بعد از سرد شدن نقره مذاب این امکان وجود دارد که مک (حفره ی گازی) در داخل رکاب باقی بماند.

نکته: به هنگام خرید انگشتر نقره دست ساز حتمأ به لبه های آن توجه نمائید. انگشترهای ماشینی دارای لبه های پلیسه مانند هستند که با چشم غیر مسلح نیز قابل شناسایی است.

توجه به عیار نقره

در هنگام خرید انگشتر نقره حتمأ به عیار آن توجه نمائید. این عدد به توسط سُنبه معمولأ در زیر رکاب یا داخل رکاب درج می شود. احتمالأ به عدد 925 زیاد برخورده اید. این عدد نشان دهنده انگشتر نقره دست ساز است. امّا گاهأ در انگشترهای ماشینی نیز عدد 925 درج می شود و این کار تشخیص را کمی سخت تر می نماید. عیار 84 و 90 بدون شک متعلق به انگشترهای ماشینی است. امّا عیار 95 متعلق به انگشتر نقره دست ساز می باشد.


انگشتر نقره

 

نکته ی پایانی که بسیار می توان شما را در شناسایی انگشتر دست ساز یاری نماید

اگر نتوانستید از روی عیار یا از روی ظاهر انگشتر تشخیص دهید که دست ساز است یا ماشینی به این نکته حتمأ توجه نمائید. در هنگام انتخاب انگشتر به داخل رکاب انگشتر و زیر نگین آن توجه نمائید. اگر انگشتر دست ساز باشد داخل رکاب و زیر نگین انگشتر بسیار تمیز و براق است. دلیل این کار در این است که انگشتر نقره دست ساز مانند یک ساعت پهن شده که تمامی اجزای آن از هم سوا گشته اند از ریخته گر تحویل گرفته می شود. سازنده ی انگشتر می تواند داخل رکاب انگشتر و جایی که نگین در آن قرار خواهد گرفت را پولیش بزند و به خوبی طراحی نماید. بعد از آن انگشتر را خم نموده و به سایز مورد نظر در آورده و آن را جوش دهد. امّا در انگشترهای ماشینی چون امکان دسترسی به زیر نگین فراهم نیست نمی توان آن را سنباده زد و یا با نَمد آن را جلا داد. از سوی دیگر چون رکاب انگشترهای ماشینی دارای ارزش کمتری هستند پولیش و جلا دادن آن توجیه اقتصادی ندارد.

شما هموطنان عزیز می توانید برای اطلاع از خواص نقره به سایت زرسی،بزرگترین و برترین ویترین آنلاین طلا و جواهر مراجعه فرمایید.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی